Leveransvillkor - Battefy - Din leverantör av säkerhetskameror säkerhetssystem övervakningsprodukter

Leveransvillkor

Leveransvillkor

Distanslagen
Som kund på www.battefy.se har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av oanvända varor, vid retur ska produkten skickas tillbaka på samma sätt som varan levererades. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Företag
För företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.

Beställningsvara
För specifika modeller behöver oftast specialbeställas från leverantör. Räkna med en leveranstid på mellan 3-6 veckor. Vi kan i vissa fall få fram beställningsvaror snabbare men vi rekommenderar då att du kontaktar oss innan du lägger en beställning för att kunna ge dig en uppskattad leveranstid.

Speditörer
Leveranstiden är normalt ca 4–12 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Orderbekräftelse
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Transportskada
Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du av emballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Expressleverans
Leveranssättet Expressleverans kan erbjudas på vissa produkter. Om vi inte har möjlighet att erbjuda Expressleverans kommer vi meddela detta så snart som möjligt efter lagd order.